Technologia

Nowoczesna i rozwinięta organizacja

Symbolem tego, że firma się rozwija, stawia na nowoczesność, jest otrzymany certyfikat ISO 9001. Są to ogólnodostępne normy, które pokazują, że dana organizacja nie stoi w miejscu, tylko chce iść dalej, decydując się na międzynarodowy system zarządzania jakością.

Nowoczesne rozwiązania i techniki

Samo wdrożenie ISO 9001 to proces, który można “rozłożyć” na kilka lub nawet kilkanaście czynników pierwszych. To właśnie podczas tego działania będzie można dowiedzieć się, że koniecznością będzie wprowadzenie technik opartych na:

  • zarządzaniu procesowym,
  • zarządzaniu przez cele,
  • zarządzaniu ilościowym.

Nie można przy tym zapomnieć o tym, że bardzo ważne jest pragmatyczne podejście, które pozwoli na dopasowanie się do norm, jakie organizacjom stawia ISO 9001. 

Po co tak naprawdę jest ISO 9001?

Aby zdać sobie sprawę, jak ważny jest m.in. audyt ISO 9001 i wszystko to, co jest związane z tym tematem, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Główne z nich to to, które odnosi się do odpowiedzi, po co tak naprawdę jest ISO 9001? Czy dla firmy będzie niosło to jakieś korzyści?

Wdrożenie ISO 9001 niesie ze sobą takie korzyści jak:

  • pracownicy – każdy z nich, bez względu na to, jakie dokładnie stanowisko będzie zajmował, będzie zdawał sobie sprawę z tego, gdzie dokładnie znajduje się jego miejsce.
  • pracownicy na różnych szczeblach doskonale będą zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne podejmowanie jest samodzielne inicjatywy, które pozwoli na zaspokojenie potrzeb klienta i udoskonalenie przedsiębiorstwa. Wszystkie te działania zawsze odbywać się będą w sposób kontrolowany.
  • klient – zawsze będzie otrzymywał to, po co zgłasza się do firmy. Niezależnie od tego, czy mowa jest tutaj o produktach, czy też usługach. 
  • reklamacje – w końcu będzie można doprowadzić do ich eliminacji. Tzn. będą się one pojawiać, ale na pewno nie z taką intensywnością, jak to bywało w latach poprzednich. 
  • koszty – w końcu nastąpi ich obniżenie, co poniekąd będzie powiązane z mniejszą ilością reklamacji.
  • informacje – ich przebieg będzie do maksimum uproszczony.
  • dokumentacja – ich ilość w formie tradycyjnej zostanie ograniczona. Większy nacisk zostanie położony na dokumentację w formie elektronicznej.

O takich korzyściach, jak również wielu innych, poinformuje firma DJB doradztwo, która pomoże w przeprowadzeniu procesu certyfikacyjnego. Tak, aby każda z organizacji zyskała pewność co do tego, że finalnie uda jej się uzyskać pożądany certyfikat.